Amiről egy blogger sem beszél - Fotózás

A mai bejegyzésben szeretnék olyan dolgokat megemlíteni, vagy olyan dolgokról írni, amit/amiről egyébként nem sűrűn beszélnek/említenek bloggerek. Talán kicsit ezzel önmagamat, illetve más kezdő bloggereket is tudok bátorítani, vagy segíteni. :) 


Fotók

A fotók nagyon fontos részét képezik akár blognak, akár másfajta közösségi felületnek (például az Instagramnál leginkább ez befolyásolja az olvasók, vagy követők számát). Tudni illik nagyon sok blogger csak azt veszi alapul, hogy egy baromi jó fényképezőgépe legyen, és menő cuccai amiket fotózhat. Azért szerintem ettől sokkal több van a képekben, és azért mondom ezt, mert én ezt "fotós" szemmel is látom a dolgokat, nem csak bloggerként.  

Hiába van fotóznivalód és egy 300 ezer forintos géped, ha egyébként használni nem tudod, és a kép beállítás sem a legmegfelelőbb. Bár a mai világban sokan ettől eltekintenek, és dobnak a képre egy filtert, de akik tényleg minden erejükkel azon vannak, hogy jó legyen a blog, vagy épp Instagram fiók, azok nagy hangsúlyt fektetnek a képekre is. 

Lehet, hogy most ezzel önmagam ellen beszélek, mert nekem nem annyira látszódik a képeimen a nagy igyekezet, de egy "egyszerű telefonnal, ami már lassacskán kimegy a divatból" Iphone 5S telefon mégsem készít olyan képet, mint egy nagyobb nevű Nikon fényképezőgép. 

instagram: @cukormaz_blog
Azért nézzünk a kulisszák mögé: vegyük alapul ezt a képet. -----------------------------------------> 

Természetesen az én instagramomról van, a saját képem. Ezzel a képpel nagyon sokat szenvedtem, mire olyan lett a végeredmény, amilyenre én szerettem volna. Nemrég kaptam egy új H&M katalógust - amit persze már végig nézegettem -,és arra gondoltam, hogy egész jól mutatna a H&M-es bronzosítómmal. 

A kép konkrétan az ágyamon készült. Kiterítettem egy fekete trikót 'alapháttérnek', erre rátettem a katalógust, a katalógusra pedig a bronzosítót. Felülnézetből fotóztam, és a Snapseed nevű alkalmazás segítségével szerkesztettem a képen. Állítottam a fényerőt, a kontrasztot stb.  Így született meg a végeredmény.

Mondanom sem kell, hogy nekem is meglehetősen nehéz ezekről a dolgokról beszélnem, hiszen így elárulom a titkaimat. :) De végre szeretném, ha mindenki látná azt, hogy elég sok munkával jár ez a blogger dolog. 


Ez a jelenlegi kedvencem az Instagramról, és igazából sokat gondolkoztam, hogy hogy legyen meg a megfelelő háttér, és a beállítás. Nem fényképezőgéppel csináltam, hanem szintén telefonnal, mert géppel szerintem sokkal több időt vett volna igénybe. Leterítettem a szőrmemellényem, és elhelyeztem rajta megfelelő szögben a parfümöt és a kis dobozkáját. :) Próbáltam olyan szögből fotózni, hogy a fények jól essenek. Ha jól emlékszem ezen nem alkalmaztam semmiféle utómunkát. 

Tehát a bloggerek élete sem csak játék és mese, én nem rég csapódtam be igazán ebbe a blogger dologba, és tényleg mindent megteszek azért, hogy elfogadható minőségű képeket gyártsak. 
Ne higgyétek azt, hogy ez elsőre menni fog... Nagyon sok gyakorlást, és időt vesz igénybe, hogy kitapasztaljuk a lehetőségeinket, a környezetünket. Akinek van ismeretsége, nyilván könnyebb minden, a profibb outfit fotókat könnyű megalkotni, ha van egy fotós barát/ismerős. :) És még sorolhatnám ezt. Én inkább szeretnék mindent a saját két kezemmel elintézni, én ennek a híve vagyok. 

A természetfotókhoz nyilván kimegyek a természetbe, és azok nem azért készülnek, hogy csak kifejezetten a blogomon használjam őket. Azért fotózok természetképeket, mert ezt szeretem a legjobban csinálni. :) A blogolás mellett persze. 


Alkalmazások amiket használok: 

  • PicsArt 
  • Snapseed
  • VSCO Cam (néha) 
  • PhotoScape 














Megjegyzések

  1. Szia!
    Nekem rengeteg problémát okoznak a képek, ezért nem is igazán használok sajátokat. Igaz, én könyvekről és sorozatokról írok, szóval ez nálam nem létszükséglet, de azért egy-két eltalált kép nagyon fel tudja dobni a bejegyzést. Én rengeteg szenvedek a beállítással és a szerkesztéssel, de remélhetőleg előbb-utóbb beletanulok majd. A Snapseedet én is használom, az egyik kedvenc szerkesztős appom!
    Tetszett ez a bejegyzés, jól összefoglaltad a lényeget!
    Üdv: Kriszti :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Igen, akkor te viszonylag könnyebb helyzetben vagy. :D köszönöm szépen, örülök hogy tetszett :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

#DIY Valentin napi ajándék - 56 dolog amit szeretek benned

Hello, December - Ötletek karácsonyra *Open When levél*

Open When - ötletek